Bailamos

Iveckan har det varit Stockholm för hela slanten. Jag har varit här över hela helgen och haft det trevligt. I Fredags var jag på korgen för förstat gången, ska det vara så ska det vara och det blev på Huset i gamla stan. När vi åkte dit ochvara på T-centralen kom det fram vilt främmande ungdommar och gav oss två öl och en Cider, Äpple 7.0! Nice säger jag för att komma från västerås där ingen bjuder än på sprit sådär. Om man vill bli bjuden måste man sno själv när dom är ute och röker, då bjuder plötsigt alla, Fast då är det självservering som räknas.

När vi står i kön och ska visa leg kollar vakten jättelänge på mitt. Kollar på mig, kollar på mitt leg, kollar återigen på mig sen på mitt leg, kollar upp på(eller ner) på mig och säger " Kan du se lite sur ut" jag ta fram min suraset min jag har, och den är inte att leka med. Då säger han "nej inte så mycket, mer neutral" Alla som känner mig vet att jag inte har en neutral min, förutom på mitt leg. JAg försöker alla var jag kan men det slutar med ett fånigt leende. Vakten skrattar och säger "Nej jag bara skojade du få komma in" . JAg skrattade jag och tackade för det roliga skämtet. innombords grät jag för mitt fula leg.

Vi dansar och dricker, JAg dricker en drink som är smasken , sedan en cider och en smirnoff ICE. blir lite lagom full och när klockan är halv 2 börjar benen och sinnet ropa "SÄNGEN, HEMMET, SÖMNEN" så vi går. det blir en trevligt rea på t-banan. Möter några killar som delar min och Saras mening om Englauppståndelsen. Vi skrattar och sen är det dags att kliva av.

På bussen möter vi ett finnegäng. JAg dra fram den finska jag kan och säger " Minnä on Rotsalainen" vilket betyder " jag är svensk" jag får som svar " JAG HATAR SVENSKAR" jag harklar mig och säger försiktigt "Minnä on Somalainen" "jag är finsk" det blir lungt igen. Männen som alla pratar finlansdsvenska pratar lite med oss, och jag känner ett obehag. JAg frågar va de tycker om lordi och ena killens typ kusins kompis är tjejen på synt. What are the odds?

JAg och sara kliver av och lunkar hem till hennes sköna 1.20 säng där vi somnar på stört. Vi vaknar tidigt. Min magen låter som den hållerpå att internett uppkoppla sig så vi äter lite man. JAg mår illa och misstänker att den igår så goda drinken innehöll jucie från något jag inte tål. Odden är höga.


När jag kommer till Susane står FEST på dagordningen. Det blir det också . Alla vuxna blir fulla, utom pappa som ska köra bil. Vi blir erbjudna en guidad tur i Brasilien om vi någon gång framöver ska åka dit. JAg blir sugen och tänker på att det bara är några månader kvar till TURKY!!!,

Nu ska jag se  "Vi betalar inte, Vi betalar inte" med Sara i rollen som Antonia.

JAg tackar Sara och Sara för en trevligt Fredag .


Adjökens Adjö.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vi dansar och dricker, JAg dricker en drink som är smasken , sedan en cider och en smirnoff ICE.

Martina, jag är grymt chockad!!!!

2008-04-20 @ 22:22:26
URL: http://ehliin.blogg.se
Postat av: Sara

Fredagen var AWESOME! tack för en bra dag och för att du diggar min 1.20 säng

2008-04-21 @ 22:20:19
URL: http://videotejp.bilddagboken.se
Postat av: Johan

Va hände med inlägget om ängla? jag väntar fortfarande på ett;)

2008-04-25 @ 12:21:12
URL: http://bloggenajs.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0