Hej våren, min fiende

"/../ jag så gen svala nyss och det var våren som kom. Nu är våren kommen nu är våren kommen ..." visst kanske Tjorven gillade våren, jag slår vad om att även allas vår Astrid gillade våren. Men nu är det så att nästan två miljoner svenskar inte gillar våren. JAg är en av dom. JAg är pollenallergiker, det är sanningen svart på vitt. JAg snörvlar och hostar, fräster och kliar. Mina ögon rinner som om det var titanic på teve, eller ännuvärre bio. Så när alla kallar mig tråkmåns för att jag inte vill spendera den näsmaste tiden inomhus istället för i solen ochvärmen tänk på mig som måste sitta och vara en tråkmåns inomhus utan vänner och framtidshopp.
fram med luftfuktaren och fläkten !


JAg har upptäckt en sak med mig själv, jag har problem med oönskad kroppskontakt, det har nog det flesta, men jag lider verkligen. Idag när jag åkte hem på mitt tåg så satt det en man bredvid mig som var otroligt långa , och han liksom tog upp platsen på armstödet och gick över så själva armbågen stödde i min och jag var inne på min sida och säterna. JAg kände hura han inkräktade på min personliga sfär och jag led, jag led som in i helvet. Och jag var nära att börja hyperventiler för att jag tyckte att det var så jobbigt. jag var tvungen att lägga undan min bok för att jag inte kunde konsentrera mig på länsingen och luta mig mot fönster och dra ihop kroppen. Problemet låg i att detvar ett jätteglapp mellan mirr säte och fönstret så det såg unaturligt ut, och jag ville inte väcka uppmärksamheten till mig. så jag fick luta mitt huvud i luften ett tag innan jag såga attdet var ohållbart, jag fick sitta rakt upp och ner som på en pinne och bita ihop.


top 5 saker som förgyller min vardag
1.spargrisen är fylld
2. Jag hittade 20 kr i min vårjacka
3. mormor gav mig nya strumpor
4. idag är det House
5. Jag har snart skrvit klart min novell

Top 5 som inte förgyller min vardag
1. Mensvärk
2. Jag har bar fått VG+ på mina engelska uppgifter, surt
3. JAg trodde jag hade tappat bort "tussen" på mina hörlurar köpte nya och hittade den
4. jag har massor av kläder som måste i sin ordning
5 . Pollen tar kål på mig


Adjökens Adjö


Kommentarer
Postat av: Jonna homesistah

martina. titta över din stavning. slarvfel.
och jag förstod nästan inte vad du skrivit.
annars tycker jag inlägget var intressant och underhållande

2008-04-01 @ 21:20:32
URL: http://jbouvin.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0