idioti straffar sig

igår cyklade jag hem från en väg jag kallar för jonna, för det är hennes tilltalsnamn. Ibland kallar jag henne för jonnsan, för det är hennes namn på min mobil. Ibland kallar jag henne för bajskorv, för då är vi osams. JAg hade varit där på en trevlig visit, 27 dresses var helt OK.

När klockan slog 12 var askungen tvungen att bege sig hem. MEn nårgon hade baxat pumpa-vagnen så hon var tvungen att cykla i mörkret. Den modernar Askungen hade inte en pampig långklänning som värmde utan en kort, aliaas aldelse för kort klänning , en tygjacka , tyg skor och ett par tunna strumpfbyxor ( de borde inte få kalllas för byxor). HOn skulle färdas med ljusets hastighet på en aldelses för stor cykel. HEnnes far var den egentliga ägaren till fordonet. NÄr hon cyklade åkte jacka upp på höften , likså klänningen. Det var kallt. Hon kom hem helskinnad, men hon lärde sig att även en bal på slotten kan lätt förvandla sig till en kall cykelväg hem.  usch







adjökens adjö

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0