lever ett liv i min high schoolfilm

I torsdags var jag med i en high schoolfilm. Det är sant lite grann, man skulle kunna säga så för att det kändes som det. Vi hade ätit lunch och gick upp för att gå till lektionen, alias slappa på plan 6 . I repan ailas skolfiket möts vi till allas förvåning av en folkmassa som alla står utanför en uttejpad fyrkant av rektangel karaktär. Jag Kim och Sajsarasa bestämmer oss för att stann och se hur det hela utvecklar sig, vi väntar i kanske en kvart innan ett säkert besked kommer. Det kommer att vara en form av danstävling med jury och allt. Itressant intressant tycker vi och beslutar oss för att stanna. 12. 15 drar det hela igång. Det här är ingen vanlig dastävling där alla deltagare har tränat in ett litet nummer och får köra sin grej framför en jury. Det här är en dansbattle mellan olika squads! människorna fylls på i ryggen på mig, jag coh mina väninnor har första parkett. MArtha är med, en klasskompis och världsmästare i hiphop. Massor av pop/ locking killar och ett tjej lag. Ett gäng med enbart killar iförda ryggsäckar . I juryn sitter ingen mindre än min gamla viksängsdanslärare David! kan det bli bättre. Jo det kan det för när alla börjar dansa blir publiken helt vild och jag är en del av det. Stämmningen är på topp och högkvalite dans är i sitt esse. Jag njuter av att vara en statist i denna klassiska amerikanska dansfilm. Backpack killarna vinner , mina favoriter och efter allt går jag jag fram till David.

jag tackar honom för de underbara danslektionerna och till hans förvåning över att få berömm skakar vi hand. JAg var modig. det var jag


Top 5 moderna dansfilmer.
1. you got served
2. Save the last dance
3. Honey
4. Stomp the yard
5. Step up
( alla bring it on filmerna rockar )


Adjökens adjö

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0