fenomenet : tågresenärer

Jag är en rutinerad tågpendlare och vet hur slipstenen ska dras. Detta kan jag inte alltid säga om mina medresenärer. Dettta är ett allt för vanligt fenomen som uppstår när tåget är trångt, och detta gäller först och främst de nya tågen.

JAg står i ingången för det inte finns några sittplatser, detta är jag inte ensam om, utan flera andra står/sitter i ingången där det mullrar är jättekallt och obekvämt. Det kliver på ett gäng med personer varpå någon dumfan alltid kläcker ur sig:
Ska vi kolla om det finns någon sittplats på övervåningen/undervåningen

Varför i helvete skulla alla stå vid ingången och pinas igenom en tågresa om det fanns sittplatser? nej nej, det är nästan tomt i alla säten vi bara står här för att busa lite med alla som går på så de ska tro att det är fullt och vi står här i mullret, kylan och obäkvämt för att vi måste, fast vi egentilgen i gör det utan bra luras.

Människor alltså!


Adjökens Adjö

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0