Extras! kanske den bästa brittiska serien ever.

jag har båda säsongerna på min dator, plus jul-special avsnittet på en och en halv timme. jag skoja inte när jag säger att jag kan skratta högt, ensam, i mitt rum, sent på natten av att Sir Ian McKellen i rollen som sig själv ska förklara för karaktären Andy att han inte är en riktig trollkarl utan bara agerar och imiterar i Sagan Om Ringen.

Kanske är brittisk humor obefogat isidosatt jämtemot amrekanska lättköpta sitcoms och drama seriere med over-speaker röster. Fyfan va lättköpt jag har varit de senaste åren och bara tackat och tagit emot vilken skit som helst . Tänk er programet Freddie, med Freddie Prinze Junior som spelar en singel man som bor i sin flotta lägenhet med sin mamma, syster, systerdotter och sin bortgångna brors fru. Så jävla lättköpt, med en granne ( som spelar i Beverlyhills, Brian Austin Green) som inte har någon självrespekt, skev kvinnosyn och en intellegenskvot så låg att han skulle behöva gå om femman, med speciallärare. Jag skrattar och tycker att det är roligt. Men oj så förutsägbart och oj så lättköpta skämt. 

Kanske skäms jag lite när jag som hastigast avslutar konversationen med min mormor  när jag hör VÄNNER- introt( the rembrandts med I'll be there for you) men jag kan inte hjälpa det. Det är som en tumörknöl och jag vet inte om den är godartad eller inte. Samma sak gäller Scrubs, Christine, CSI, CSI NY! ojojoj lista kan göras lång, och mina tevetimmar är ruskigt långa. Kanske en timer på teven skulle hjälpa mitt beroende.

jag hittar ju bland tevetablåer och anser mig välorienderad blad teveprogram och repriser på gamla serier. Jag vill inte kasta bort den lilla talang jag har lyckats åstakomma med mycket mödosamt slit och långa dagar och nätter framför teven. Det skulle vara dumt om något.  Jag gillar att kunna glänsa när det kommer till smalltalk om uppdraggranskning eller klass 9A, det är den enda gången jag har chansen.  Jag kan inte idrotta eller spela instrument, om jag ens kunde ta en ren ton eller sätta ett skott från trepoängslinjen skulle jag vara nöjd. Men icka sa nicke, jag kan teve inget annat. Inte ens dator. Utan teve. Det är min talang. Kanske kan man skriva det i sitt CV!

oj oj nu var det slut

[ funderar fortfarande över något härlig avslutningsfras]

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0