Här med lovar jag inför Gud

Idag har det varit en jäktisk dag. Jag började halv 12, vilket innebär att avresan från västerså är 9.53, resan avgick inte 9.53 utan 10.02, jag att vara sen men what to do när man inte är tågchaffis. Jag tänkte mig senariot när tåget stannar med en häftig inbromsning och man hör en hysteriskt röst skrika i högtalarsystemet : ÅHH finns det någon utbildad tågchafför ombord! som på film fast med tågcaffis istället för läkare eler någon annan högutbildad person. undra hur lång utbildningen är på just tågchafför. Man kanske ska börja göra som på flyg och ställa sig upp för att applåder för den lyckade resan. Då skulle jag inte applåderat idag, för att jag kom sent i på stationen, sen kändes det som jag sprang från tåget till t-banan.Mitt imåt mig ssatt en gammal man som hade tattuerat in två droppar vid ögat, lite emo säger vissa, modigt säger jag. Jag mötte upp Sara på Gullmars, vi gick tillsammans till frysen där en tre timmars mattelektion skulle inledas, vi fick info om våra iv-val nu, hela två dagar innan sista inlämningsdatum. Linus skriver ut lappen man ska fylla imeen det är något som inte stämmer. NÅgon har hackat sig in på dokumentet och ändrat det, istället för "målsmans signering" står det nu " gasellernas kvotering" det står att men kan läsa spanska setg 13 och som notis på filosofi A står det " mörkrets förste". vi skrattade oss onda i magen och jag kände mig lite tom, vi gick ner ock fikade.När vi kommer upp har mitt muntliga engelska prov redan börjat, och ser lite sedsen ut och vinkar med händerna. Läraren kommer ut, hon säger att jag missat insläppet och får göra provert senare. JAg berättare att vi tog hissen och att den krånglade jättemycket, att jag var rädd att fastna och hur otäckt det var. Jag fick en tid 20 min senare. Hela historien var en vitlögn, jag hade bara fikat. När jag kom hem nalkades betalning för utomslantresan, det var kaosartat. Alla hade inte betalat, mitt kort funkade inte, pengarna räckte inte. JAg hataransvar just nu, nu nu och fortfarande nu! top 5 dåligt med resor utan päron 1. Allt måste betalas ur egen ficka 2. Allt måste pratas utan päronens svengelska 3. Värdepapprena måste förvaras på egen hand 4. jag vet inte hur man reser och vad man ska säga 5. NÅgon måste vara huvudansvarig - Jag. Adjökens Adjö

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0