Idag Var det en vanlig dag

Som alla vanliga dagar på fryshuset började dagen i kaos, eller nej innana jag hann komma till skolan vaknade jag av kyla. NEj det var en lögn jag vakande av att klockan skrällde, sen vaknade jag igen, och då var det kylan som bet. 
 
JAg var så illa tvungen att ha långkallingar under jeansen, och jag har upptäckt en till man som lider av tics. Han fräser och snörvlar och gnäggar, som en häst. JAg tycker ju synd om honom och skulle detta inträffa vilken annan tid på dygent än 7 på morgonen skulle jag inte brytt mig . Men va fan, hur ska jag kunna ta min 50 minuter långa power nap om någon sitter och för oväsen? det är min fråga till omgivningen. Men jag vill understryka att jag förstår att det är en allvarlig sjukdom och att folk lider på riktigt. Men för att bevisa att jag inte hyser någon agg mot just människor med tics kan jag berätta att mannen i rullstol inte heller är så uppskattad på morgonen för när han ska åka i det kör han som en biltjuv ( ursäkta utrycket). De som röker och går skulle jag bara vilja sätta en  kula i huvudet ibland, Nej nu ångar jag mig det vill jag inte.
Nåja när jag kom fram skulle vi klippa våra kortfilmer, för vi hade Rörlig bild A på morgonen dirket. Vår lärare var på möte och vi skulle "klara oss själva", när det kommer till datorer kommer jag aldrig att kunna "klara mig själv". Jag är tekninskt efterbliven.

Efter det var det lunch, sen FILM! men vänta vad var det för film? Romeo och Julia med Leonardo DiCaprio. Har för övrigt sett den fem gånger. I slutet när han dör (sorry om jag spoilar slutet) så säger några:

-Nej varför slutar den så sorgligt, kunde det inte varit ett annat slut.

Nej det kunde det inte för  det är ROMEO OCH JULIA, du kommer trehundrafemtio är försent med dina invändningar på Shakespeares kanske mest kända pjäs.!

TOP FEM: Saker man först tappar eller glömmer bort

1. Lepsyl - alltid när man faktiskt behöver det så ligger det inte i vänster ficka?
2.Vantar- var tar alla vantar vägen som man tappar, och man tappar oftast båda!
3. Viktiga papper man får från skolan som måste skrivas på av föräldrarna.
4. De viktiga kvittona
5 . Födelsedagar på viktiga människor*


* de vanligaste födelsedagaran att glömmas bort: pappas, vänner som fyller på sommarloven, kungens, kusinerna...



Adjökens Adjö

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0