Melodifestivalen ! ett måste enligt svenska seder och bruk.

Jag vill inte vara en partypooper och dissa en kväll med alkohol ( bacardi breezer tropical watermelon) och trevligt umgänge, men när det är melodifestivalen är jag den hetrosexuella och kvinliga versionen av Christer Björkman. Jag måste bänka mig framför teven minst tio minuter innan festivalen går av stapeln och jag måste läsa på om alla bidrag innan. Bunkra upp för en och en halv timme framför teven, och jag skiter i om jag är med eller utan sällskap för det här är en fråga om sveriges musikansikte utåt, pinsamt nog!

uppdatering senare för nu har Look redan börjat marchera in på arenan.


okej, jag kan ta att Froda inte gick vidare, trots min patriotiska intällning till allt som har med västerås att göra. Sorgligt men sant. Men Linda Bengtzing stavas MEDIAHORA! hon förtjänar varje bokstav i ordet, för den kvinnan är så mediakåt att jag är chokad över att hon inte får fontänorgasm på scenen. I och gör sig var Mario dansaren som var med i Flor Filler, kom tvåa och bara råkar vara ... västeråsare bakrundsdansare i kilt, men jag tycker han sålt sin skäl och fått en gris i en säck. För den kvinnan tro mig  har ingen spegelbild.

Björn Gustafsson är mannen på allas läppar, och jag skulle inte banga på att vara på hans. Sådant jälva publikfrieri och vad svarar svenska folket: JA! och JA, JA , JA för ojojoj han bara  göder oss med bra humor.


Nej nu ska jag njuta av mit sällskap, Hilda, relativt goda chips och en Hugh Grant film. Gillar inte honom men han är väl värd en andra chans, trots att Carola också råkar vara det. Men men inga sura minar.



Adjökens Adjö!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0