Second hand

Idag vaknade jag upp till en ny vy, nämligen min brors lägenhet. Det var najs, för den är fin. Något som inte var najs var innehållet i hans kylskåp, öl står inte på min lista över en bra start på dagen. Det gör heller inte jalapenos eller tacosås. Så jag fick åka hem till min mormor och morfar. Tänkte att kanske en mormors macka inte skulle sitta helt fel. Mormor fick nys om min plan och förberedde en dunderfrukost med gröt när jag kom dit Oj vilket prinsessliv jag lever iband. Det är i och för sig min mormors förtjänst.

Efter min brakfrukost gick jag och mamma ner på stan, vi skulle till biblioteket, jag skulle låna filmen Hamlet och boken, men de var utlånat och inte tillbakalämnat i tid ( brinna i helvetet är var dom borde utsugarna som inte lämnar tillbaka saker i tid). Vi gick in på Röda Korset. Vi tog bilen till Läkarmissionen sedan Life Center och anslutade våran resa på Brödet & Fiskarna. Jag har tagit en funderare på det namnet och är ganska säker på att det har något att göra med att Jesus gav mat åt 1000 män på två bröd och fyra fiskar(?). Jag har frydat så myckat att jag känner min som pojken med guldbyxorna. JAg måste ju vara pinsam och erkänna att jag ibland känner min som en llögnaktig tjyv för att jag handra second hand fast jag inte behöver. OCh på så sätt "snor" varor av de som måste handla second hand. Jag vet, en idiotisk tanke men jag kan inte hjälpa dem att cirkulera i min hjärna.


Idag är det internationella kvinnodagen, och min vän Annas 18 års dag. Det är bra att fylla år på ett viktigta datum så att ingen kan glömma, utaom julafton typ. Själv fyller jag år på samma datum som August Strindberg "gör" och fyllde 18 på Heath Ledger dödsdag.

Idag är det andra chansen, inte värt att se


Top 5 leksaksflugor som varit roliga

1. Tamagotchi - det är som att ha en bäbis
2 Kickbike- oj va roligt motion kan vara.
3 .Spice Grils kort- inte helt fel att leka med
4 Laserpekare - men det måste vara med roliga motiv ( inte porriga)
5. Gogos- det var länge sedan.


Adjökens Adjö

Kommentarer
Postat av: Sarz

POG'sen då? de var ju grymma

2008-03-28 @ 18:55:10
URL: http://videotejp.bilddagboken.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0