Brödkniven har återfunnits

Vår brödkniv efterlystes försvunnen i slutet av Oktober i samband med ett besök av farmor. Den första misstanken riktades snabbt åt en gammla dam med lite utnött minnen och ett rykte att förlägga saker samt glömma namnet på sitt favoritbarnbarn, ( nej nu skröt jag jag vet inte om jag är hennes favoritbarnbarn, dock har jag det längsta smenknament AnnBarbMarcMArtina) Hon blånekade anklagelserna och hävdade sin oksyldighet inför rätten, mamma pch pappa. Hon var länge huvudmistänkt men pågrund av att det saknade bevis, ännu mindre vittnen.

Det var då jag för första gången blev intagen till förhör. det kom inte som en chock, jaghade hört deras överläggning i köket innan jag blev intagen i förhörsrummet.


Mamma och pappa (MP): har du sett brödkniven på sista tiden?
Martina( m) : nej, jag har inte sett den.
MP: så du har inte använt den?
m: nej, jag äter inte bröd som skivas, utom valjegrova och det har vi inte hemma.
MP: Du har inte tagit med den till skolan då?
m: varför skulle jagta med mig en kniv till skolan? vad tror ni om mig?
MP: det är vi som ställer frågorna svara bara.
m: nej det har jag inte. JAg tvivlar starkt på att jagskulle få bära brödkniv i skolan, vi har egna i matsalen. Jag kan sno en om ni vill det?
MP: sluta det härär allvarligt. En kniv fattas och du är känd för att ha lånat saker från köket för att ta med till skolan. Kommer du ihåg alla brukarna du tog, dem har vi inte sett röken av än.
m: ni får tillbaka dem när filmen är klar. Jag har inte tagit brödkniven.Ni kan inte hålla fast mig här på lösa grunder.
MP: vi kommer hålla ett vakande öga. Spela dina kort rätt.

Idag när jag skulle lågga ner en burk i burklåda låg den när, bakom allt bråde och skrek på mig. den ville ut. Hjälp mig, hjläp mig. jag har inte fått sätta tänderna i riktigt bröd på ett halv år . Martina du måste ta mig härifrån. Jag planerade fritagningen noga, sträckte in hande och greppade dag i brödkniven, äntliget frihet. Nu förväntar jag mig bar en stor ursäkt och en liten hittelön, eller en liten ursäkt och en stor hittelön.

Adjökens Adjö

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0