hämden är ljuv

Igår när jag klev av tåget var jag på ett blandat humör. JAg hade en bukettt blommor i handen och 4 femhundringar i Konken, men pollensäsongen gör det svårt att uppskatta livets godare stunder. När jag skulle åka rulltrappa blidas alltid en kö/klump utanför. JAg ställde mig i kölumpenför att invänta min tur.Så kommer en jälva uppstoppad, antagligen förstoppat fåntratt till äldre man och tränger sig sinrklar sig in och ställer sit på rulltrappan. JAg blev så arg, så förförligt arg. JAg höll mig till spelreglerna och vänta på min tur, men sedan gick jag i rullisen för att komma föra honom upp, bara för att liksom. Helt plötsligt stannar rullisen, det har aldrig hänt förut. Jag som går drabbas inte efter som jag är i rörelse. Men enligt fysikläraren Iggstöm vill en kropp i rörelse stanna i rörelse, och en kropp i vila stanna i vila. Efter som jag var i riöelse som alla i rullisen var ville jag stanna i rörlse, när den stanna stannade alla andra rörande kroppar. alla rykte till, untom jag. Mannen som trängde sig höll på att falla baklänges. HAHA, rätt åt den jäveln, tänkte jag .

Physics rocks!

Adjökens Adjö

Kommentarer
Postat av: emma

Bra gjort martina :D hahah

2008-05-07 @ 12:34:44
URL: http://eemmaatt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0