på safari i skäggbiffen - sökandet efter brunögat

På safari i skäggbiffen - sökandet efter brunögat

föreställningen på fryshuset, by 2b skrivarklassen.

19.00 pannrumsteatern.


texten jag uppträdd med idag.


Ursäkta röran, men jag är en rörlig röra som rör sig genom Stockholms rörsystem, en avloppsröra. Misslyckad, som en missbildad på en miss Universum-tävling. Ett missanpassat miffo med mätbart midjemått och minimala möjligheter att misstas för att tillhöra våra


Svenska kungligheter,

Våra stoltaste sevärdheter

Våra snuskligaste nyheter

Stockholm elitcelebriteter


Men jag, jag är ingen alls, inte Lillefot utan fel långhals. Långhalsen det inte blev något av,

som fick avslag , blev avvand, en likadan. En ankunge som aldrig blev någon sagosvan, så långt ifrån man kan komma världsvan, men med en surrealistisk världsplan.


Jag vill tillhöra societeten, den botox-injicerade likstelheten. Den gynnsammaste enheten

Där lika barn leka bäst på Alfred Nobels årliga fest.


Jag vill bli folkvald, folkkär folklig och folknärd

Därför är jag stolt moderat, grunden till svenska folkets hat.  Jag är arbetslat.  En soffpotatis gjord på pulver och vatten, som tjänar mest på den indragna förmögenhetsskatten. Det är jag som är Mästerkatten.


Trots mina höga stövlar är jag vem som helst, som drömmer om att bli kändisfrälst. Kristibrud i Big Brother-huset som vill bli hög på kändisruset. Sverige är tinnitus och massmedia det ständiga bruset. Jag är en av de tre vise männen och Ebba von Sydow stjärnljuset.


Rollen som Jesusbarnet spelas av pojken i sjätte sinnet och Jack Nicholson gör en strålande insats som David.


Pris för bästa kvinnliga huvudroll går till...Till mig? Jag trodde aldrig, tack så jättemycket alla som trott på mig och jag skulle vilja säga några få ord. Tack till...


Men var är det grönare gräset, var är kändisgräset?


Kommentarer
Postat av: jonn

i just love it

2008-05-05 @ 22:49:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0