Uppmärksammat av mig

Här om dagen såg jag en kvinna med jättestor magen
dock var det inte magen som drog till sig mest uppmärksamhet
när hon promenerade på stan. Det var Ciggaretten hon hade i mungipan
Jag ville bara gå fram till henne och säga " hoppas att detdär är den
äckligaste ölmagen jag någonsin sett, annnars kommer du få spendera
din pengar på dyr medicin åt ditt barn
" För faktumet är att rökning under
graviditeten ökar riskerna för att barnet att bli allergiskt.


Idag läste jag i tidningen om ett filmtips. Vad trevligt tänkte jag, ett filmtips.
Det är så sällan man blir tipsad om någon bra film nuför tiden. Tipset var på
A beautiful mind, en jättebra film. Men sedan stod det " filmen skildra en
nobelpristagares liv, som lider av schizofreni och mitt i filmen blir det en tvist
".
det kan man för fan inte skriva, det är som att tipsa någon om sjätte sinnen och säga
" Åh det är meningen att man ska tro att  är en Bruce Willis är en psykolog fast han är
död
". Det snygga med A beautiful mind är just att man inte får redan på det fören i
mitten, nästan slutet. Eller varför inte tippsa om sista Harry Potter boken och säga hur den slutar.
Enkel journalistik, eller bar rent bondförnuft enligt mig.


Adjökens Adjö

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0