farmor

Jag brukar berätta hemska historier om hur min farmor väckte mig på min studiedag för att jag skulle ta vara på den. Jag har fått denna engångsföreteelse att framstå som något återkommande. Det har bara hänt en gång, men det räckte för att paja en hel studiedag. Att ta vara på en studiedag är att sova tills man vaknar.

I går anlände min farmor till Gurkan. Klockan 3 i natt åkte jag till arlanda för att vinka av min bror och önska honom en trevlig Balivistelse, klockan 6 kom jag hem. Min väckarklocka var inställd på 09.39, och förväntade mig ett besök vid 10.00. 

Farmor rusar in i mitt rum vid 8 och drar upp persiennerna. Hon vill att vi ska äta fruktost tillsammans. Jag skriker åt henne att gå ( riktigt elakt faktiskt) lämna mig ifred. Låta mig sova. Ta vara på ledigheten. 

hon lämnar med hängande huvud mitt rum, jag har sårat henne. och somnar om. Vid 10 ringer det på dörren och jag har inte riktigt lämnar min sovplats. Jag tror att det är mitt besök som kommer men nejnej. det är farmor som står i hallen. Hon ville informera mig om att hon går ner på stan. det kunde hon inte har gjort genom att viska det till mig. Hon måste ringa på dörren så jag springer upp. Gamla människor kan då inte varnligt bondhyfts

farmor.

Adjökens Adjö

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0