Att föda barn.

jag trodde jag skulle kunna föda barn, men som en blixt från klar himmel avrådde Gud mig från detta genom mitt undermedveta. Jag pratade med min kusin på telefonen, hennes barn var då vecka gammal.


- många i min klass längtar efter att vara gravida, jag.
- jasså, det är väl lite tidigt. Och föda barn är inte det skönaste, sandra.
- nej, det förstår jag. Det är typ som att ta en tequila shot, jag.
-va?, sandra.
jo men man glömmer hur äcklig shoten är när man får citronen i munnen. Typ att man glömmer hur ont det gör när man väl har barnet, jag.

NU slår det mig att jag jämförde att pressa ut ett barn genom sig med att svälja på sin höjd 6 centiliter sprit. Inte nog med det. Jag jämförde hennes nyfödda son med ett citronklyfta. 

Tack för att uppmärksammat mig på hur dålig jag skulle vara som förälder.

Adjökens Adjö

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0