Hitlerfilmer är lite som att läsa sista sidan i en bok

Vi kollade på en Hitlerfilm i skolan, det var dock inte den riktiga Adolf i rollen som Adolf. Lärarna ljög och sa att den var bra. Sen sa det att vi skulle få popcorn. EN BRA FILM BEHÖVER MAN INTE MUTAS TILL ATT SE! 

Den var på tyska. Den var två och en halv timme lång och det var på eftermiddagen första dagen efter lovet. Jag sov, lyssnade på musik, kollade på Sonjas bilder på hennes iPod och läste min bok, sen tog jag en extra lång toapause. 

Det tråkiga med Hitlerfilmer är följande:

1. man har sett tusentals och blir less
2. Det är nästan aldrig kända skådespelare
3. De är för långa
4. Man tvingas oftast till att se dem
5 . man vet hur det slutar, precis som alla Jesusfilmer, killen dör. 
6. det är aldrig komedier
7. Man kan inte skämta under hela filmens gång.

nummer  7 är extra intressant för jag kan liksom inte låta bli att utmana den sociala reglerna för att se vad som händer. Så när Hitler dog Skrek jag till med en överraskande ton, sen gjorde jag ett ledset hummande ljud. Jag fick arga blickar, mission complited.

Adjökens Adjö

Kommentarer
Postat av: sonjis

haha men vi hade mysigt ialf :D

2009-01-13 @ 21:46:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0