Kan du vissla Johanna?

det går varje jul, och varje jul låter det mig passeras obemärkt. Men den här julen kollade jag på hela filmen, som brukar vara tiden för min power nap, för att sedan chockas av filmens innehåll.

Saker som tidigare passerat mitt medvetande obemärkt:

Bertil har samma två tröjor under hela filmens gång. det är tjocktröjor och filmen utspelar sig på sommaren. HAn bär även vadderade gummistölvar under hela filmens gång.

Uffe kan allt om cigarrer. Han vet allt om fuktighet och smak och gud vet vad. Han blir behandlad som en riktigt kund. Inte ett barn. Det är oroväckande hur två tio åringar kan handlar cigarrer utan vidare men när jag köper cider på ica måste hela sällskapet legitimera sig. 

de är tio år och får jobb huxflux med att dela ut tidningar, 

Uffe är tydligt den mer dominanta i deras förhållande. 

Hur kan morfarn tillåta ett tio åring att raka honom med rakblad i ansiktet, efter att Bertil säger att Uffe är jättebra på att tälja. 

Adjökens Adjö



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0