min mor är en vis dam

Mamma läser tidningen.
- men, har USA aldrig haft en svart president innan, utbrister hon till sin förvåning.
- nej mamma, det är därför valet brukar benämnas som historiskt, jag.
- Men var inte John F Kennedy president?, min mor
- Jo det var han, men han var inte svart, min far.
- Nej men det var ju Martin Luther King, min mor.
- korrekt han var svart men inte president utan människorättskämpe, jag.
- Men kämpade inte John F Kennedy för de svartas rätt? mor frågar och tittar på mig.
- Jo, men det gör honom inte till svart, min far.
- Det är som om en djurrättskämpe skulle vara ett djur bara för den kämpar för sakfrågan, jag.
- det är det ju inte alls det, mor.

Adjökens Adjö

Kommentarer
Postat av: frida

hahahahha :):)

2009-01-19 @ 12:47:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0