SJ - jag hatar er

idag tog det mig två timmar att komma hem. TVÅ TIMMAR. SJ har tagit det värsta av det två olika typerna av stadsekonomi, 

de har typ monopol, likt planekonomi, så man måste åka med sj om man ska åka tåg. De har hutlösa priser och är inte service minded, som icke-statligt ägda företag. 

Så heter de statens järnvägar, men det är ju fan i mig banverkets järnvägar, inte sj:s!

Så försöker dom göra en tråkig resa lite roligare genom att vid fel på tåget säga att det ska evakueras. Det lät drastiskt farligt "kanske skulle jag skrivit ett testetamente?" nej vi fick gå till utgången. Det är inte att evakuera , det är att lämna tåget!

DAMN it!

Adjökes Adjö

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0