ta mig på allvar!

Jag hatar att hänga med fulla vuxna och diskutera politik. Vi pratade om kvinnoförtryck, något som ligger min varmt om hjärtat, (inte att förtrycka kvinnor utan själva frågan) och de behandlar mig som om jag är  en fas i livet då man tycker så. 
Sedan tar de inte mina argument på allvar. till exempel

- det är miljön som gör att killar gillar bilar och kvinnor dockor, vi uppfostrar våra barn olika utifrån kön, jag
- nej du lilla vän det här har du fått helt om bakfoten, så är det inte det ligger i generna, någon dam
- nej det gör det inte, jag.
-har du något vetenskapligt bevis, damen.
- ja det finns forskning, till exempel baby x- studierna, jag.
- forskning är inte vetenskapligt, damen.
- vad fan är forskning då?, jag.
- Hur kan du bry dig om det här lilla problemet när det finns barn som dör i världen, damen.
- det är världens största förtryck, det är inte litet, jag
- jo, i förhållande till massvälten. Jag har varit och sett barn dö i mina armar kom inte och prata med mig och problem, damen.
- om du brydde dig tillräckligt skulle du inte sitta här idag utan vara nere och hjälpa barnen just nu. JAg kan inte förändra världen, men jag kan förändra min omgiving. det tycker jag är att åstakomma något., jag-
- Kom inte och tala med mig om fattigdom. Jag kan visa dig blider, damen.
- Okej men då skiter jag i alla barnen som dör och bryr mig bara om kvinnoförtryck. bara för att det finns de som har det värre ska man inte acceptera vad som helst., jag.
- du är i en sådan fas i livet när man tycker sånt. Du är för trångsynt, damen.


Fulla vuxna är idioter. 

Adjökens Adjö

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0